Torres del paine

22 februari 2019 - Torres de Paine, Chili

63D4E998-7F66-417A-8AE1-97B7A97B913C

Na een korte vliegreis van santiago naar   Punta Arenas zijn we doorgereden naar Puerto Natales. We hebben een Nissan 4 WD gehuurd. De weg was goed te berijden ( 100km per uur )  weinig verkeer dus geen oponthoud. Puerto Natales is echt een dorp voor wandelaars die naar Tores del Paine gaan. De inwoners en hun huizen zijn heel primitief. Slecht onderhouden huizen. Zwerfhonden liepen er ook diverse rond. Maar s avonds  lekker in een restaurant gegeten waar alles boven een open vuur werd bereid. De volgende dag eerst info gekregen van onze contact persoon in Puerto Natales. Deze vertelde dat we geluk hadden want een dag eerder zouden we het volgende hotel  niet kunnen bereiken vanwege een uit zijn oevers getreden rivier. Dus om 10.00 vertrokken naar het natuurpark Torres del Paine. het was echt een schitterde auto route. Eerst normale snelheid maar na 75 km. niet harder dan 40 Km. Onverharde weg, dus de witte auto is nu bruin. Tussendoor nog een wandeling gemaakt om de 3 torens/ toppen te zien langs het meer Lago Azur,  maar helaas de wolken zaten er voor. Ook nog een waterval gezien. Daarna naar ons hotel, Las Torres in de middel of nowhere gereden.Echt midden in de natuur. De paarden lopen voor je kamer langs.  Het weer is prachtig, droog en weinig  wind. Temperatuur ong. 15gr. Net nog een lekkere wandeling gemaakt.  Nu gaan we lekker dineren. Morgen in de middag rijden we naar Lago Grey, want  we maken eerst hier nog een wandeling.

1. Syb:
    22 februari 2019
    Klinkt goed Ab en Ina geniet ervan. En als je moe bent van een wandeling, spring je maar op een paard, pas wel bij jullie. Adios! Wij gaan skien.
  2. Sonja:
    22 februari 2019
    Wauw! Klinkt goed! Kijken jullie wel uit mochten jullie op dat paard springen;-)
  3. Gerrie:
    22 februari 2019
    Mooi om te lezen, de avonturen zullen zich wel weer op stapelen bij jullie
    Wij gaan zo een wandeling maken in Flachau, waar vandaag het weer niet zo mooi is.
    gute Reise allen.
  4. Mariska:
    22 februari 2019
    Goed te lezen allemaal.. Mocht de auto uitvallen, staat er een ander vervoermiddel klaar... :)
  5. Corian:
    22 februari 2019
    Ik zou het paard nemen i.p.v. wandelen.
    ziet er mooi uit. have fun
  6. Esther:
    23 februari 2019
    gaaf! veel plezier samen!