Perito moreno gletcher 25 februari

26 februari 2019 - El Calafate, Argentinië

Zondag naar El Calafate in argentinie gereden. dit is echt een toeristen plaats. Veel horeca en winkels. En zwerfhonden ook hier weer. Vandaag maandag, een bezoek gebracht aan perito de Moreno  Gletcher. De weg er naar toe was al prachtig. 28 km. door natuurpark gereden met regelmatig uitkijk plekken op de  gletcher. Eenmaal op de parkeerplaats aangekomen staan we oog in oog met een vos. Hij doet niks wil alleen maar eten hebben. Dat krijg tie van andere mensen. Daarna begint ons avontuur. Er is een heel parcours aan wandelpaden uit gezet maar niet over zand of zo nee alles van ijzer. Je kunt elke kant op zodat je de gletcher goed kunt forograveren en observeren. Wanneer er weer een stuk ijs afbreekt veroorzaakt dit een harde knal alsof er een flat in elkaar zakt. Dit veroorzaakt dan weer een enorme golfbeweging. Al met al een bijzondere ervaring. Het was droog weer met af in toe wat zon. Morgen dinsdag moet het een perfecte dag worden zon en 18 graden. We hebben een bootreis geboekt naar diverse gletcher. De hele dag op de boot. Wordt wennen voor Ab want hij mag er niet af. Maar hij kan wel veel foto’s maken met zijn fototoestellen en verschillende lensen. Maar ik doe al net zo hard mee met foto’s maken. Woensdag rijden we naar el chalten maar daarover de volgende keer.

1. Mieke:
    26 februari 2019
    Wauw wat een mooie reis maken jullie! Benieuwd naar de bootreis! Mooie foto’s weer! Kussen uit Oostenrijk! 😘
  2. Corian:
    26 februari 2019
    dus jullie worden in de boot genomen vandaag.
    succes en hopelijk worden jullie niet zeeziek.
    mooie fotoos
    ps: kijk uit voor de vos
  3. Syb:
    26 februari 2019
    Klinkt geweldig ab en Ina !groet vanuit chatel!
  4. Gerrie:
    27 februari 2019
    Ab en Ien geweldig wat jullie beleven geniet ervan, wij hebben van die hele fam
    van jullie genoten.
    Lieve groeten Har en Ger